Takeaway.com heeft zijn verlies in het tweede kwartaal fors zien oplopen. De maaltijdbesteldienst is er veel aan gelegen een sterke marktpositie op te bouwen en te behouden in de markten waar het actief is en heeft daarvoor veel uitgegeven aan de organisatie, de eigen bezorgdienst en aan marketing.
Het aantal bestellingen groeide met 43 procent tot 32 miljoen, waardoor Takeaway zijn positie versterkte in zijn vijf grootste markten Nederland, Duitsland, Polen, België en Oostenrijk. De omzet groeide met 53 procent tot 77,4 miljoen euro.
Maar die groei heeft een prijs: er werd veel geld gestoken aan marketing, bezorgdienst Scoober en nieuwe banen op het hoofdkantoor. Het verlies liep daardoor in de afgelopen drie maanden op tot 28,1 miljoen euro, ten opzichte van 11,5 miljoen euro in dezelfde periode een jaar eerder.
Takeaway mikt ook voor de middellange termijn op omzetgroei die de ordergroei overtreft. Daarbij verwacht Takeaway ook over het hele jaar nog rode cijfers te schrijven. Het verlies moet daarna wel steeds kleiner worden.